Interiör
Vapenhuset i tornet är ett nästan kvadratiskt rum utan dagsljus. Rummet är välvt med ett flackt kupolvalv som vilar på konsolstenar i hörnen. Golvet är belagt med svartvita terrazzoplattor. Rundbågiga öppningar i norr och söder leder till trapputbyggnaderna. Dessutom finns rundbågiga nischer mot norr och söder. På väggen hänger en kyrktupp från gamla kyrkan samt ett foto på den pietàskulptur som nu finns på Historiska
muséet i Stockholm. En ådringsmålad pardörr leder till kyrkorummet.
Kyrkorummet består av långhus, korsmitt, korsarmar mot norr och söder samt kor. Sakristian inryms i den halvrunda absiden i öster. I långhusets västra del finns orgelläktaren.
Öppna bänkar står på ömse sidor om mittgången i långhuset och i båda korsarmarna. Bänkarna går ut till ytterväggarna. Golvet är belagt med svart, gult och rött tegel i mönsterläggning med diagonalt rutmönster. Under bänkarna ligger brädgolv. Långhus, korsarmar och kor är täckta med breda tunnvalv. Över korsmitten höjer sig ett stort kupolvalv. Valven är murade av tegel, putsade och vitfärgade. Väggarna är målade i beige. Mellan vägg och valv löper en rundbågsfris och en profilerad gesims. Det mesta av inredningen är målad i ljusbrun ekådring. Gjutjärnsfönstren är gråmålade på insidan. Innerfönster med hel ruta och smal svart aluminiumbåge finns sedan 2014.
I korsmitten under valvkupolen står lösa stolar, flygel och predikstol. I de båda korta korsarmarna står bänkar och i söder en digitalorgel. Framför utgångarna i korsarmarna finns små vindfång med sadeltak och rundbågsfriser. Under de stora tredelade fönstren löper rundbågsfrisen och ovanför är det vitmålat.
Koret är upphöjt och nivåskillnaden tas upp av två djupa trappsteg i ek. På golvet i koret ligger gråvit terrazzo med en svart fris längs kanterna. I koret står dopfunt, altarring, altaruppsats, ljusbärare, dopträd, ett par stolar och små bord.
Absiden avdelas med ett altarskrank vid sidan om altaruppsatsen med dörrar på ömse sidor. Skranket som är målat i beige med detaljer i guld har en rundbågsfris i ovankant och är sammanbyggt med altaruppsatsen. Rundbågen mellan kor och absid är bemålad med texten ära vare gud i höjden!. Den lilla sakristian i absiden är täckt med ett hjälmvalv, på golvet ligger slipad kalksten. En ådringsmålad innerdörr sitter framför utgången. Förvaringsskåp och ett skrivbord står i sakristian.
Orgelläktaren i väster har en barriär som är genombruten, uppbyggd med rundbågar och kolonnetter målad i ådringsmålning med förgyllda detaljer. Läktaren vilar på parvis uppställda beige träpelare med dekorativa tärningskapitäl och bas. Läktaren utvidgades 1928. Under orgelläktaren finns en liten barnhörna och ljudanläggning. Utgången till vapenhuset omges av en pespektivportal med svagt spetsbågig omfattning med tre kolonner med tärningskapitäl på varje sida.
Tornets övre våningar nås via trapptorn från vapenhuset. Tornrummet på andra våningen får ljus från det stora rosettfönstret och rummet upptas av orgelhuset och förråd. Väggar och tak är beigemålade, på golvet ligger brädgolv. Vinden nås från en lucka på tredje våningen. Valven är täckta med cellulosaisolering. Taklaget av bilad furu över långhuset består av sparrar, kryssparrar och stödben. Tassar och remstycken är dolda under isoleringen.
Inredning och inventarier
Altare av trä med ramverk och fyllningar. Altaret ritades av Helgo Zettervall och tillkom 1882. Altaret är sammanbyggt med altaruppsats och altarskrank. Altare 2 av Vallby design från 2010. Flyttbart bordsaltare i mörkt trä med alla hörn på ben och skiva i ljust trä.
Altaruppsatsen är en oljemålning omgiven av rundbågig förgylld ram och arkitektoniskt uppbyggd omfattning med kolonnetter på sidorna som övergår i ett altarskrank. Altaruppsatsen och skranket var tidigare ådringsmålade. De målades beige med guldfärgade detaljer vid okänd tidpunkt. Altartavlan målades av Alexander Malmquist och köptes till gamla kyrkan 1833. Bilden framställer nedtagningen av Jesus från korset. Altaruppsatsen ritades av Helgo Zettervall och tillkom 1882. 2005 byttes ljushållarna till elbelysning runt altartavlan.
Altarringen av trä har halvcirkelformad plan. Det genombrutna räcket består av rundbågar och kolonnetter som är ådringsmålat med detaljer i guld. Överliggare och knäfall är klädda med röd sammet. Altarringen ritades av Helgo Zettervall och tillkom 1882.
Dopfunten av sandsten är medeltida. Den runda cuppan är dekorerad med rundbågar i ovankant. Mellan fot och cuppa finns en repstav. Foten är fyrkantig och därovan finns fyra människogestalter i halvformat.
Predikstolen av trä i nyromansk stil tillkom 1882 och ritades av Helgo Zettervall. Den cylindriska korgen indelas med rundbågar och kolonnetter. Ådringsmålad med detaljer i guld. En rundbågsfris finns i korgens nederkant. Korgen vilar på ett avsmalnande skaft med en kvadratisk fot med reliefer av rundbågar.
Bänkinredningen är öppen, tillkom 1882 och ritades av Helgo Zettervall. Gavlarna av ramverk är smyckade med kolonnetter som bär en rundbåge samt en rak profilerad överliggare. Ryggstöden är av ramverk. Målade i ljus ekådring. Lösa stolar från 1998 av lackad ek med ryggbricka och klädd sits med grönt tyg.
Orgeln byggdes 1890 av Molander & Eriksson i Göteborg. Den renoverades 1945 och omändrades 1966 av J Kunkels Orgelverkstad i Lund. Orgeln används inte. Fasaden i mörk ekådring är uppbyggd med ett förhöjt mittparti och framskjutande halvcirkelformade sidopartier. Mittfältet omges av kolonner med gyllene bladkapitäl. Pipfältet omges av rundbågar i ovankant. Fasaden kröns av gyllene växtornament. Digitalorgel, Bravura by Allen från 2017.
Storklockan är gjuten 1882 av Joh. A. Beckman & Co. Lillklockan är gjuten 1764 av Andreas Wetterholtz. Båda klockorna har inskriptioner och bladbårder.