Frimärken i häfte, med tio självhäftande frimärken i två motiv.
Valör 8 kr.
Dessa välgörenhetsfrimärken kommer att ha samma design i Sverige och Danmark. Av priset 80 kr för ett häfte, kommer 10 kr att gå till WWF.
Frimärkena rymmer även en nyhet - för första gången kommer PostNords logotype att exponeras på ett frimärke. Även WWF:s logotype kommer att finnas med, och budskapet "För miljöns skull".
Världsnaturfondens generalsekreterare hoppas att PostNords miljöarbete ska inspirera andra.
Det betyder mycket att kunna göra gemensam sak med viktiga samhällsaktörer för att ställa om till ett hållbart samhälle inom planetens gränser, och för hållbara städer.
Mer än hälften av världens befolkning bor idag i städer som står för mer än 70 procentav koldioxidutsläppen.
WWF:s stadsutmaning Earth Hour City Challenge har skapats för att lyfta fram smarta lösningar för hur vi kan transportera oss, äta och konsumera, värma våra hus och investera våra sparpengar på ett mer hållbart sätt.
Läs mer om WWF här www.wwf.se