Skylt i järn målad i blå-turkose nyans, rektangulär (förutom en upphöjning i mitten ovantill), med upphöjd kant längs med ytterkanten samt text i relief: "A. - B. LINDHOLMEN - MOTALA. AVDELNING MOTALA. LEVERERADE DENNA BRO ÅR 1921." På baksidan avkapade fästen i järn målade i samma nyans som skylten.
Skylten har varit monterad på klaffbro över Södertälje kanal som rivits år 2010 i samband med att ny bro byggts och tagits i bruk. Vid rivningen av bron togs skylten tillvara då man tyckte det var synd att den kasserades. Skylten satt monterad på tvärbalken mot kanalen vid motviktsstödet. Den monterades ned genom att fästena kapades. Den förvarades sedan en kort tid på byggarbetsplatsen i Södertälje innan den togs om hand av Sveriges Järnvägsmuseum. Klaffbron konstruerades och levererades av A-B Lindholmen - Motala, avdelning Motala och togs i bruk 1921, Västra stambanan (Statens Järnvägar, bandel 336). Enligt Trafikverkets hemsida har denna bro krävt mycket underhåll, vilket har stört järnvägstrafiken. Bron uppfyllde inte heller de krav som idag ställs för järnväg och sjöfart, den klarade inte alltför tunga tåg och större djupgående fartyg hade svårt att passera. En ny bro började byggas våren 2007 av Banverket och den var klar år 2010 då den gamla bron revs av Trafikverket (Trafikverket bildades våren år 2010 och innefattar bl. a. verksamheten vid tidigare Banverket).
Källor:
Webben: www.trafikverket.se "Södertälje kanal, ny järnvägsbro", Informationen hämtad 2010-11-22
Litteratur: Järnvägsdata med trafikplatser, Svenska järnvägsklubben nr 83, 2009, s330
Litteratur: Våra Broar - en kulturskatt, 2001, s394-397.
Litteratur: Statens Järnvägar 1906-1931, del 2 Bana och banbyggnader, s176-177.
Webben: www.wikipedia.se "Södertälje kanal", informationen hämtad 2010-12-01
I Sveriges Järnvägsmuseums samling finns en modell av den klaffbro som skylten har suttit på, med inventarienummer Jvm 9286.