Kyrkorummet har ett rakavslutat kor med bakomliggande sakristia och taket täcks av ett tunnvalv i trä. Kyrkorummet restaurerades 1995. Tak, väggar rengjordes, fönsterbågar och kyrkbänkar målades. Inget arbete utfördes på läktaren. I taket finns lagningar som berättar om uppvärmningen med vedkaminer vilka revs ut 1959. Vedkaminerna ersattes av elvärme. Tunnvalvets brädor orienterade i långhusets riktning är korta och breda och målade i en gråvit färgsättning. Den utkragade taklisten markerar takets början. Strax ovan taklisten sitter på fyra ställen dragjärn mellan långsidorna. De är målade i en ljus grå kulör för att smälta in. I taket sitter ovan för mittgången tre takrosetter från vilka två ljuskronor i mässing hänger kompletterade med halogenljus och en kristallkrona i mässing med detaljer i blästrat rött glas. Den övriga armaturen i rummet utgörs av tvåarmade lampetter på långsidorna, spotlights längs med taklisten uppe på läktaren och framme i koret samt en spotlight på väggen som riktas mot altaret. Högtalare är monterade vid sidan av ett fönster på norra och södra sidan. Fönstren har försetts med innanfönster.
Långhusets väggar är putsade och målade i en vit kulör. Det är rena och avskalade ytor med undantag av lampetter och den vävda altarbonad vilken hänger på platsen för den igensatta portalen. Under bonaden står ett altare täckt av ett grönt tyg. Kyrkorummets helhet störs något av detta sidoaltare och bonad. Framför altaret står en dopfunt av trä från 1600-tal eller tidigt 1700-tal. Den står på en rund fot på tre runda klot från vilken det utgår fem snidade och vridna pelare vilka håller upp dopskålen och krönta med fem skulpterade änglahuvuden. Vissa detaljer på dopfunten är målade med silver och guldfärg. Den tillhörande dopskålen är borta och ersatt av en silverskål på fot med texten på kanten: LÅTEN BARNEN KOMMA TILL MIG OCH FÖRMENEN DEM ICKE, TY SÅDANA HÖRER GUDS RIKE TILL och under skålen är 23-21-07 M ristat. Insidan av dopskålen är förgylld.
Vindfånget framför södra ingången byggdes 1979. Ingången samt portalen breddades ur handikappsynpunkt. Det förslag som beslutades frångick vilket gjorde att vindfånget byggdes om en gång till innan det ut kulturhistorisk synpunkt kunde godkännas. Vindfånget och taket av träpanel är målade i en vit kulör. I taket sitter en taklampa av glas. Under den grå heltäckningsmattan ligger ett trägolv. På var sida om ytterdörren sitter ett murat kapitäl, målat i samma kulör som väggen vilka är kvar från den tidigare portalomfattningen. De båda dörrarna är höga med tre speglar med ådringsmåleri lika dörrarna in till sakristian. Ytterdörren är troligen från byggnadstiden och har ett äldre vred men med moderna gångjärn. Vindfånget kröns i kyrkorummet av en utkragad list med en ljust grå färgsättning.
Läktaren bärs upp av marmorerade pelare vilka vilar på höga fundament inne i bänkkvarteren, två på var sida av mittgången samt pilastrar som flankerar ingången och fyra ytterligare i norra och södra hörnen. Taket av breda brädor ligger i långhusets riktning och har en vit färgsättning. I taket ovan mittgången sitter en mindre taklampa. De bakersta bänkkvarteren slutar mot väggen till vapenhuset. Utrymmet under läktaren får ljus från de rundbågiga fönstren på var sida om bänkkvarteren.
Vapenhuset är ett litet men ljust utrymme. På norra och södra sidan leder enkla trätrappor upp till läktarvåningen. Trappstegen är breda och obehandlade med luftiga gråmålade räcken. Under trapporna finns i norr en elcentral och i söder ett förråd. Deras väggar är av slätspont som vitmålats. Ovanpå trägolvet ligger en röd heltäckningsmatta vilken återfinns i hela kyrkorummet. På var sida om västra entrén är putsen ilagad. Taket är av slätspont i varierande bredd vilken målats vit. Från taket hänger en lykta. Västra entréns gulmålade pardörr har tre speglar per dörrblad. De rundbågiga fönstren vilka ger ljus åt vapenhuset har enkelglas. Dörren in till kyrkorummet är lika entrédörren men med ådringsmålning i ekimitation.
Utrymmet ovanför vapenhuset är ljust och luftigt. Väggarna är vitmålade liksom slätsponten i taket. I taket hänger en lykta men ljus kommer också från de rundbågiga fönstren vilka sträcker sig upp från det underliggande vapenhuset. Härifrån nås läktaren samt tornet. På trägolvet ligger en gul gångmatta i rips som leder fram till läktardörren. Det är en pardörr med tre speglar i varje dörrblad vilken är gulmålad och vars gångjärn fästa i murverket. En enkel trätrappa leder vidare upp i tornet. En grind monterades 1995 framför torntrappan.
Läktaren sträcker sig över hela långhusets bredd och har en orgel i mitten och sluttande golv med bänkar på var sida om orgeln. På de sluttande bänkpartierna står vardera sju bänkar. Bänkarna är enkla med ett avfasat hörn på sittplatsen kortända. De är målade i en ljus grå kulör. Golvet utgörs av breda obehandlade brädor. Orgelläktaren får ljus genom långhusets höga rundbågiga fönster på södra och norra sidan av läktaren. Armaturen består av ljuslampetter och lampor. Läktaren är sparsamt möblerad. På var sida om utgången till läktarvåningen sitter element från 1950-talet.
Orgeln byggdes 1946 av H. Lindegren och är placerad på ett högt grönmarmorerat fundament. Orgelfasaden har öppet placerade orgelpipor vilka genom sin symmetriska uppbyggnad och utskjutande partier ger orgelfasaden ett stramt men ändå levande uttryck. Spelbordet vilket är marmorerad i samma kulör som orgelfasaden är vänd mot kyrkorummet. En smal radiator är monterad i nederkant på orgelfasaden bakom orgelbänken. I dragjärnet ovan instrumentpanelen är en lampa monterad.
Den fältindelade läktarbarriären med det utskjutande något rundade mittpartiet är vitmålad. Speglarna avdelas med pilastrar och i de tre mittersta fälten finns förgyllda snidade dekorationer. Övriga spegelfält har ett enkelt dekormåleri. På läktarbarriärens överliggare med en kraftigt profilerade list är ett skyddsräcke i metall monterat. Invändigt är barriären enkel och målad i samma gråa kulör som bänkarna.
De fyra slutna bänkkvarteren delas upp genom mitt- och korsgångarna och bakersta bänkraderna ansluter mot vapenhusets vägg. Invändigt är bänkarna omålade medan utsidan och bokstöden är målade med en vit färgsättning. Dörrarna är numrerade med siffror målade i svart. Fotstöden är moderna och på bänksitsarna ligger lösa blå dynor. För att skapa mer utrymme i koret avlägsnades en bänk i de främre kvarteren och fronten flyttades bakåt 1995. Samtidigt målades bänkarna om. Bänkarna i de två främsta bänkkvarteren gjordes även något djupare för att få bättre sittkomfort. Under de främsta bänkarna sitter radiatorer och under bänkarna vid fönstren, här monterad i golvet.
Koret ligger i samma nivå som resten av kyrkan och på trägolvet ligger den röda mattan som täcker alla golvytor utom i långhusets bänkkvarter. Längs med sidorna är korbänkarna placerade, på vilka de två nummertavlorna är monterade. Den ovala svarta ramen med förgylld list är dekorerad med förgylld snidad ornamentik. Fältet innanför ramen är klädd med ett ljust tyg. 1995 förlängdes korbänkarna. I koret står ett piano, en ambon och en ljusglob på golvet.
Den arkitektoniska altaruppställningen, vilken är från byggnadstiden, dominerar korväggen och är uppbyggd på ett sparsmakat sätt som harmoniserar med resten av kyrkorummet. Ett förgyllt kors med svepning och törnekrona flankeras av marmorerade pelare med förgylld fot och krön som binds samman genom en valvbåge på vilken treenigheten vilar. Altartavlan är målad direkt på putsen bakom korset och föreställer ett landskap. Den yttre valvbågen är dekorerad med av gips förgyllda bladdekorationer. Över korset vilar lammet på en putsad list flankerad av snidade och förgyllda bladverk. Altaruppställningens översta del är ett tympanonfält med en våglist krönt av en förgylld kula med kors. I fältet är duvan målad. På sidorna flankeras altarets centrala del av infällda skenperspektiv i den marmorerade kolossalordningen. Den övre utkragade listen kröns av förgyllda fackelurnor och på väggen bakom finns grisaillemåleri. Två höga pardörrar på var sida om altaret, vilka leder in till sakristian, är målade i ådringsteknik föreställande ek. Dörrarna är från byggnadstiden och är mot sakristian målade grå. 1993 gjordes konserveringsåtgärder på altaruppsats, altarbord och altarring.
Altarringen är sluten med ingång från både norra och södra sidan. Den är marmorerad i en grön kulör och har tygklädd överliggare samt knäfall. Det främre partiet har en snidad eller skulpterad förgylld dekoration. Övriga speglar och sockeln är marmorerade lika barriären. Innanför ringen är golvet upphöjt i två steg och golvet täcks av en ljus matta. Framför altarbordet står en knäpall klädd med samma typ av textil som på överliggare och knäfall. Altarbordet har raka sidor och är uppbyggd av brädor. Den är marmorerad lika altarringen med en mittspegel. Ramen liksom dekoren är förgyllda. Altarskivan är i trä med en profilerad och dekorerad list vilken döljs av en duk. På altarbordet står två mycket tunga ljusstakar av gjuten mässing samt en i mitten trearmad ljusstake. Framför altarringen ligger en matta i färgrika kulörer.
Predikstolen på norra väggen är från byggnadstiden och är tillverkad av Erik Söderqvist från Oviken. Korgen har fyra fält med förgyllda detaljer. Den något utkragade runda listen är dekorerad med blad- och blomornamentik på vilken förgyllda festonger är fästa. Invändigt har den en ljust grå färgsättning. Korgen avslutas med ett enkelt underrede i sektioner och en förgylld kotte. Det sexkantiga ljudtaket är uppbyggt i sektioner och kröns av ett förgyllt kors med strålar och dess underkant är dekorerad med snidad förgylld ornamentik. Innertaket är målat för att ge en illusion av ett djupt innertak. Korgen och ljudtaket binds samman genom den skulpterade gröna draperingen samt en grisaillemålning vilken sträcker sig ut i fönsternischen. Den inbyggda trappan har marmorerade överliggare lika skenarkitekturen och korgens överliggare. Trappan är vackert svängd och har enkelt metallräcke till handledare. Trappstegen är klädda med en heltäckande matta. På överliggaren sitter ett bokstöd i trä utformad som en bok på vilken en bibel ligger. Predikstolen konserverades 1993 och dess färgsättning smälter väl in med resten av kyrkorummet.
Sakristian nås genom de höga ekmålade dörrarna på var sida om altaruppsatsen. En kort gång leder fram till sakristian. Sakristian är ett litet rum men genom att det är högt i tak, höga rundbågiga fönster och inte övermöblerat, känns rummet rymligt och ljust. Tak, fönster och väggar målades 1995. Ett modernare altare står mot norra väggen och mot östra väggen står två i ekimitation målade skåp mellan vilka en bänk i samma ådringsmåleri står. Framför bänken står ett mindre bord samt stolar. På motsatt sida finns en öppen spis flankerad av de två öppningarna in till kyrkorummet. Framför den öppna spisen ligger en kopparplåt och under den finns märken kvar efter en tidigare plåt eller matta. På de vita putsade väggarna sitter fotografier av tidigare kyrkoherdar. Längs med det breda lackerade trägolvet löper en hög golvlist målad i ekimitation och i golvet finns en lucka som leder ned till källaren. Under enkelglasfönstren med innanfönster är moderna element monterade åt norr och söder. I taket sitter vitmålad slätspont i olika bredd från vilken en liten elektriskt och sirlig kristallkrona hänger. I rummet står även en träkista och diverse stolar. Under kistan finns färgspår av gult och grönt.